יום ראשון, 6 בספטמבר 2015


איך עובדים מנדפים?


מנדפים אחראיים על פינוי חלקיקים כימיים מסביבת העבודה ותפקידם להפחית את הסיכון לפגיעה בבריאות השוהים בחלל. בעזרת אמצעי אוורור מן הסוג הזה ניתן להתמודד עם סוגים שונים של חומרים רעילים. הם עוזרים לפנות אדים רעילים, אבק וחומרים מתנדפים. צורת העבודה שלהם מאפשרת נטרול השפעות של חומרים מסוכנים ואף משפרת את ההגנה על הסביבה.

בתוך מוצרי האוורור המשמשים לפינוי חלקיקים כימיים מותקן מפוח. המפוח מייצר לחץ שלילי שגדל עם העבודה וכך שואב את האוויר. השאיבה היא הדרגתית אך יעילה ואפקטיבית לאורך זמן. האוויר שנכנס לתוך המתקן גם עובר בתוך מסנן, שתפקידו לסלק את החומרים המזיקים ולהחזיר את האוויר נקי אל חלל העבודה. הסינון אינו מורגש בתוך חלל העבודה והוא עולה בקנה אחד עם הצרכים של מסעדות, מעבדות, מפעלים ועוד.

מנדפים


ניצול היתרונות של צורת העבודה

מי שרוצה לנצל את היתרונות של צורת העבודה ולפנות את החלקיקים הכימיים מהחלל צריך להקפיד על מספר כללי מפתח:
  1. בטיחות בעבודה – אין להתפשר על הבטיחות וחשוב לנקות את המנדפים אחת לתקופה מסוימת לפי הוראות היצרן. הניקוי מונע הצטברות של שומנים וחלקיקים רעילים וגם משפר את צורת העבודה בתוך החלל.
  2. חומרים מעכבי בעירה – כדאי לבחור מוצרי אוורור שעובדים עם חומרים מעכבי בעירה. חומרים אלו אחראיים על טיפול בסוגים שונים של רעלים הנפלטים לתוך חלל העבודה.
  3. התאמה לאיזור העבודה – אחד התנאים החשובים לעבודה יעילה הוא התאמה של המנדפים לסביבת העבודה. ההתאמה מבוססת על מידות החלל, הצרכים של העובדים, תשתיות החשמל והצנרת, כללי הבטיחות ועוד. את ההתאמה מבצעים מול אנשי מקצוע המכירים את התחום ואת הדגמים השונים.
  4. עיצוב – מנדפים ברמה גבוהה מעוצבים בצורה אווירודינאמית. האוורור מבטיח זרימת אוויר חלקה ללא מערבולות, נידוף אופטימאלי של כל סוגי החומרים הרעילים והגנה עם ציפוי מיוחד. הציפוי מגן על העובדים מפני רסיסי זכוכית ומעניק ערך מוסף למתקני האוורור.



לסיכום, צורת העבודה של מנדפים היא חלק בלתי נפרד מסביבה המכילה חלקיקים רעילים. העבודה איתם אפקטיבית ומונעת סכנות בריאותיות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.