יום חמישי, 10 במרץ 2016

מדוע יש צורך במסנני אוויר? ולמה סינון אוויר הוא כה חשוב?

במכונות רבות מאד בארץ ובעולם, אנו מוצאים מרכיב חשוב של סינון אוויר. מדוע בעצם אנו רוכשים מסנני אוויר ומה כבר יש לסנן? השאלה שכולם צריכה להיות בעצם מה לא! האוויר שאנו נושמים עלול להיות מלא בחומרים מזיקים מאד - חומרים רעילים לשאיפה, פיח, עשן, אבק, ועוד חומרים נוספים. כמובן שיש צורך בפתרונות מגוונים של סינון אוויר בהתאם למתחם - למשל סינון עבור בית פרטי, איננו כמו סינון עבור בית חולים סטרילי. לכן גם יש כל מיני סוגים של מסננים, שכעת נסקור כמה מהמרכזיים שבהם.

להכיר את סוגי המסננים:

      מסנני גליל - לרוב נמצא מסנני אוויר אלו בעיקר במערכות המיזוג השונות. מסנני הגליל קיבל ואת שמם משום צורתם הגלילית המיוחדת.  היתרון בהם הוא ביכולת להרכיב אותם גם למרחקים, ובעובדה שהם בעיקר יעילים לקליטה של אבק (ולכן נמצא אותם בעיקר במערכות מיזוג האוויר - שאותם כידוע אנחנו מנקים מאבק כל כמה חודשים או שבועות).
      מסנני נירוסטה - מי שזקוק לפתרון יעיל של סינון אוויר במטבח שלו, כנראה ירצה להתקין מנדף. התפקיד של המנדף הוא לקלוט היטב את העשן ואדי השמן השונים והפיח, ולדאוג שיצאו החוצה. במקרה הזה, המנדף יהיה מצויד במסנני נירוסטה. לנירוסטה יש תכונה של עמידות נגד שומן וטמפרטורות גבוהות, ולכן היא קולטת היטב את אדי השמן ומסלקת אותם החוצה.
      מסנני מיקרוהוד - הפעם מדובר על מסנני אוויר מיוחדים מאד. לרוב לא נמצא אותם בחנויות או בבתים פרטיים. אז היכן כן? בעיקר במקומות שבהם יש צורך לשמור על סטריליות מושלמת - למשל במעבדות ובבתי חולים. אלו מסננים איכותיים מאד ויקרים מאד, ששומרים על אוויר נקי במיוחד.
      מסנני פחם - מדובר גם כאן על מסננים איכותיים יחסית. נוכל למצוא אותם בפתרונות ביתיים ומסחריים עבור מערכות מיזוג, מערכות אוורור, ואפילו בארובות ובמנדפים.

סינון אוויר 

אי אפשר לחיות ללא המסננים!

כולנו מכירים כיום בתרומה האדירה של האוויר הנקי לחיינו ומבינים שעלינו לקדם פתרונות בנושא. על כן חשוב שנצטייד גם במסננים המתאימים, וכך נשמור על סינון אוויר ברמה גבוהה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.