יום חמישי, 12 באפריל 2018

ניקוי מנדפים וארובות במסעדות


מסעדה היא עסק עם מטבח תעשייתי ולכן בעליה מחויבים בהתקנת מנדפים. את המנדפים מנקים לפי החוק אחת לשנה או לפי הצורך. ניקוי מנדפים וארובות נדרש גם בבתי קפה, חדרי אוכל, בתי מלון, אולמות אירועים ועוד. מבחינת תדירות, יש מסעדות בהן הניקוי מבוצע אחת לשלושה חודשים או אחת לחודש בכפוף לסוג הבישולים וכמות העבודה. חשוב לציין כי הצורך בניקוי נובע ממאפייני החוק ותקנות משרד הבריאות.

מנדפים ממוקמים במסעדות מעל איזורי הבישול, הטיגון או האפייה. מטרתם היא לשאוב את האדים והעשן העולים במהלך הבישול. המנדפים משמשים בתוך מסעדות כמעין קולטי אדים גדולים ומאסיביים. יחד עם זאת, הסיבה בגלל נדרש וצריך לנקות את מערכות נידוף העשן היא הצטברות שומן. אדי הבישול והעשן המגיעים לתוך המנדפים מכילים ריכוז גבוה של שומן. במשך הזמן השומן נוטה להצטבר במנדפים ובארובות. השומן נדלק בתוך שניות בודדות במקרה של שימוש בלהבות ועלול לגרום נזקים בלתי הפיכים למטבח, לרכוש ולחיי אדם.

כיצד מבצעים ניקוי מנדפים וארובות במסעדות?

שיטת העבודה של ניקוי מנדפים וארובות במסעדות כוללת את השלבים הבאים:

א. גירוד והמסת שומן – בשלב הראשון מבצעים אנשי מקצוע גירוד והמסה של שומן מתוך המנדפים, התעלות ומערכות הסינון או המפוחים. הגירוד והמסת השומן כפופים לתקן ישראלי ואמריקאי הקובעים את שיטת העבודה ואת כללי הבטיחות.

ב. גימור – בשלב השני מבצעים גימור בתוך המנדפים והארובות וזאת בעזרת מכונת שטיפה בלחץ וחום גבוה. מכונת שטיפה מבטיחה תוצאות אופטימאליות במנדפים וארובות של מסעדות או מטבחים תעשייתיים.
את שיטת העבודה במטבח יש ליישם לפי חוקי הבטיחות הנדרשים ובשעות הנבחרות על ידי הלקוח. לרוב מבצעים את העבודה בשעות הלילה, על מנת לא להפריע לעבודה השוטפת במטבח. מעבר לכך, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי תיאום שירותי ניקוי של הארובה באותה תדירות של ניקוי המנדפים.

ניקוי מנדפים וארובות במסעדות חשוב מבחינה בריאותית והיגיינית ויש לו משמעות בטיחותית גדולה. את הניקוי מבצעים לפי הוראות החוק ותוך תיאום מוקדם מול נציגי המסעדה או העובדים האחראיים על המטבח.
המאמר "ניקוי מנדפים וארובות במסעדות" פורסם לראשונה בטמבלר הצלחה מוצרי מיזוג אוויר
Via hatslaha.tumblr April 12, 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.