יום חמישי, 12 באפריל 2018

עבודה בניקוי מנדפים וארובות


עבודות ניקוי מנדפים וארובות מבוצעות על ידי אנשי מקצוע עם הסמכה ורישיון. ההסמכה העיקרית ניתנת למנהלי מערכות מנדפים וארובות. כל עבודות התחזוקה והבדיקות מבוצעות על פי התקן הישראלי המקובל ותקנים בינלאומיים נוספים.

עבודות התחזוקה הן חלק בלתי נפרד מהשימוש במנדפים, ארובות ומערכות אוורור. מעבר לכך, קיים תקן ישראלי הקובע דרישות מינימום למנדפים, תעלות ומתקני סינון. התקן מגן בין היתר על מערכות נידוף וסינון אוויר מפני דליקות ושריפות.

מה כוללים שירותי ניקוי מנדפים וארובות?

קורס מנהלי מערכות מנדפים וארובות הוא תנאי לאספקת שירותי ניקוי. במהלך עבודות הניקוי והתחזוקה נדרשים אנשי המקצוע לתת את הדעת על שורה ארוכה של נושאים:

א. תכנון מנדפים – הניקוי הוא הזדמנות מצוינת לבדוק האם התכנון המוקדם של מנדפים עולה בקנה אחד עם מאפייני החלל התעשייתי, המטבח או המעבדה. תכנון מנדפים מחייב חישוב עומס, חישובי ספיקת אוויר צח ועוד. הוא כולל סקירה של סוגי מערכות נידוף כולל ציודים ומבטיח תחזוקה שוטפת ובטיחות של המערכות השונות.

ב. מערכות כיבוי אש אוטומטיות - ניקוי מנדפים וארובות מבוצע על ידי גורמים המכירים את דרישות רשות הכיבוי וההצלה. מערכות כיבוי אש אוטומטיות הן חלק חשוב מהחלל התעשייתי בו נמצאים מנדפים. מערכות כיבוי מיועדות עבור מערכות אוורור, מנדפים ואזורי בישול.
ג. טיפול בכשלים מערכות נידוף וסינון אוויר - ניקוי מנדפים וארובות מבוצע על ידי גורמים מקצועיים שיודעים לטפל בכשלים. הטיפול במערכות נידוף וסינון אוויר הוא תנאי חיוני לכשירות המערכת. הטיפול כולל בדיקה של מהירות זרימה מספקת במפתח המנדף ויצירת זרימה אחידה של אוויר בחלל המנדף.

ספקי שירות בתחום של טיפול במערכות אוורור

ניקוי מנדפים וארובות מבוצע על ידי גורמים רבים העוברים את ההסמכה וההכשרה. קורס מנהלי מערכות מנדפים וארובות מיועד בעיקר לקבלני אש, קבלני נידוף ומנהלי אחזקה, אך הוא מתאים גם לממונה יועצי בטיחות ומשרדי תכנון ופיקוח.
לבסוף, יש שורה ארוכה של מנהלי פרויקטים וקבלני מיזוג המוסמכים לספק את שירותי הניקוי עבור מנדפים פרטיים, תעשייתיים ומוסדיים.
המאמר "עבודה בניקוי מנדפים וארובות" פורסם לראשונה ג'ובר מאגר עבודות יחודיות
Via jober.co.il april 12,2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.