יום רביעי, 23 במאי 2018

מנדפים תעשייתיים


האוויר שנמצא בבית ובעסק חייב בכל מקרה להישאר נקי וכשמדובר על מפעל הדרישה הזו הופכת להיות חשובה יותר. המנדפים הם אלו שאחראים לשמירה על האוויר נקי, ויש כמה דברים שחשוב לדעת עליהם.

מהם מנדפים תעשייתיים ואיפה הם שימושיים?


מנדף תעשייתי הוא למעשה מתקן שנמצא בתוך המבנה אך הוא מסלק אוויר בעזרת מערכת של צינורות בעלי קוטר גדול יחסית, אל חלקו החיצוני. הפעולה הזו נדרשת במבנים שבהם יש פעילות כשלהי שמזהמת את האוויר, כמו למשל עשן שיוצא ממטבחים תעשייתיים או מעבדות שונות. לרוב, תעשייתי המזון היא זו שנעזרת במנדפים תעשייתיים בהתאם לחוק. המנדפים פועלים בצורה זה לזה אם כי יש מגוון רחב של דגמים שפועלים בהספקי עבודה משתנים.

התקנה נכונה והתאמה למקום


·         לא כל מנדף תעשייתי יתאים לכל מקום ויש למעשה התאמה מאוד קפדנית שיש לבצע. ההתאמה לרוב תהיה בשני מישורים כאשר המישור הראשון יהיה סוג המנדף. יש מנדפים גדולים מאוד לעומת מנדפים יחסית קטנים כאשר יש אפשרות להפוך את התקרה עצמה לחלק מפעולת הנידוף.
·         המנדף צריך להתאים בכל המאפיינים הטכניים שלו כאשר הוא צריך להיות יעיל בפעולתו ומותאם לכמות העשן שהמקום עצמו מייצר, יחד עם פעולה שקטה ביותר. בנוסף למנדף צריכה להיות מותאמת מערכת כיבוי כיוון שיש בו לא מעט שומנים ושמנים שונים שעלולים להידלק ברגע שתגיע אליו להבה ולו גץ בודד.
·         ההתקנה צריכה להתייחס גם למיקום שיש במקום עצמו. בין אם מדובר על מטבח תעשייתי גדול או מעבדה. המנדף חייב להיות מותקן לפי כל הנהלים בדיוק מעל אותם אזורים שגורמים לעשן ולכן יש לתכנן אותו בקפידה עם מומחים בתחום.

להתאים את המנדף לעיצוב


אין ספק שאם נביט על מנדף תעשייתי ממוצע למנדף ביתי נגלה שהמנדף הביתי הרבה יותר מעוצב ממנו ואפשר להבין למה, הרי הוא נמצא במטבחים ביתיים וצריך להתאים לעיצוב הקיים. עם זאת, גם מנדפים תעשייתיים יכולים להשתלב מעולה בעיצוב ויש מספר דגמים איכותיים במיוחד. כמובן שזהו פרמטר שולי במיוחד בתעשייה אך חשוב לזכור שאם מדובר במטבח פתוח שהלקוחות רואים, כמו למשל במסעדה מסוימת, יש צורך לחשוב על הפרמטר הזה.

המאמר "מנדפים תעשייתים" פורסם לראשונה במדיום הצלחה מיזוג אוויר
Via medium.com/@adrokyavi May 23, 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.