יום רביעי, 14 בינואר 2015

מהם השימושים המרכזיים של מנדפים?

כפי שניתן לנחש משמם, הפעולה המרכזית של מנדפים, הוא לנדף דבר מה. כלומר - להוציא אוויר החוצה. אולם, חשוב מאד להבין מהם בדיוק השימושים שעושים בהם. לרוב, נוכל למצוא את המנדפים בעיקר במטבחים מסוגים שונים. הם נפוצים מאד במטבחים של בתי מלון, מסעדות, בתי קפה או חדרי אוכל. כיום, אפשר למצוא את המנדפים גם במטבחים פרטיים של אנשים. אם כך, מהו התפקיד של המנדפים, כיצד הם פועלים, והאם הם יוכלו לתרום גם לכם?

כמה מהשימושים של המנדפים


       סינון של עשן ופיח - אחד מהתפקידים המרכזיים של מנדפים הוא סינון החוצה ונידוף של עשן ושל פיח. העשן הרב מגיע כמובן מהסירים והתנורים במטבח, ואם הוא עוטף את החדר, הוא יוצר תחושה לא נעימה של חנק וריחות רעים. התפקיד של המנדף הוא בראש ובראשונה להוציא את העשן החוצה בצורה בטוחה לחלוטין. מבחינה זו, למנדף גם יש תפקיד חשוב בהוצאת וסינון הפיח שנוצר כתוצאה מהעשן - כך שלא תהיה הצטברות שלו בתוף המנדף עצמו.

       סינון של ריחות רעים - באופן כללי, מנדפים יכולים לסייע לא פעם בסינון והוצאה של ריחות רעים. נכון שלעתים ריח הבישול הוא נהדר, אבל יש לזכור שבמטבחים במסעדות למשל, זה לא נאה שכל ריחות הטיגון והאפייה יגיעו לאפם של הסועדים, והדבר עלול להפריע לחלק גדול מהם. לכן, המנדפים נועדו כדי לסלק את הריחות הללו החוצה מהחדר.

       פיזור חכם של אוויר קר - מנדפים יוצרים אפקט חיובי נוסף, והוא בפיזור טוב יותר של אוויר קר בתוך החלל – דבר אשר נחוץ מאד, בסביבה שהיא חמה מאד שלעתים עלולה להיות יבשה וחמה מידי.


נחוץ גם למטבח שלכם

חשוב מאד לציין שאם יש לכם מטבח בהקמה לבית קפה, מסעד או כל מקום ציבורי - אתם חייבים להתקין מנדף אחד לפחות. במטבח פרטי יש לכם כמובן את היכולת לבחור ולא את החובה - ורבים בוחרים במנדף איכותי!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.