יום ראשון, 14 בפברואר 2016

מסנני HEPA: הפתרון המושלם למי שמחפש מערכות סינון אוויר מתקדמות

באופן עקרוני, רבים מאתנו מודעים כמובן לחשיבות הנשימה של אוויר נקי. עם זאת, כשרובנו חושבים על אוויר נקי, אנו חושבים על אוויר שאין בו כל מיני חלקיקים מזהמים כמו עשן ופיח. אולם, יש לזכור שלא כל אוויר נקי הוא בהכרח אוויר סטרילי, ויש פתרונות שונים של סינון אוויר בשני הכיוונים הללו. מבחינה זו, מסנני HEPA הם פתרונות מיוחדים של סינון אוויר כך שיהיה מצב של חדר סטרילי לחלוטין ללא טיפה אחת של זיהום. מתי יש צורך במסננים המיוחדים הללו?

 מסנני אוויר

המקומות, השימושים, והתכונות של המסנן

      היכן זה נדרש? - יש להתקין מסנני HEPA היכן שנדר שלשמור על רמות סטריליות גבוהות במיוחד. כך למשל - בבתי החולים שם החשש מזיהומים הוא גבוה מאד, יש להשתמש במסננים הללו. הדגש הוא כמובן לחדרי הניתוח בבתי החולים, שם הסטריליות היא עניין של חיים ומוות. גם במעבדות השונות, שם יש חשש שהאוויר המזוהם עלול להשפיע על החומרים, יש להתקין אותם. לעתים קרובות גם במפעלי המזון למיניהם מתקינים את המסננים הללו. באופן כללי, בכל מקום שמוגדר בתור חדר שמותקנת בו יחידת טיפול באוויר - יש צורך במסננים המתקדמים של HEPA.
      איך זה עובד בכלל? - ההרכב של מסנני  HEPAשונה מאד מהרכבים של מסננים אחרים, וזה ניכר כבר במראה שלהם. המסננים הללו מורכבים בעצם מנייר זכוכית. היכולות של נייר זכוכית ללכוד חלקיקים מזהמים גבוהים פי כמה מאלו של חומרים אחרים שמשתמשים בהם למערכות של סינון אוויר. כמו כן, מדובר על הסיבים של נייר הזכוכית, ומכאן הצפיפות הגבוהה שלהם עוזרת להם ליצור חדר עם אוויר סטרילי לחלוטין.
      אז למה לא משתמשים בהם תמיד? - כי מסנני HEPA הם מסננים יקרים יחסית, ואיכותיים מאד-  ולכן משתמשים בהם רק כשמחפשים פתרונות לחדר אוויר סטרילי באופן יוצא דופן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.