יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

למה משתמשים במסנן פחם?

פחם פעיל הוא צורה של פחמן והשימוש העיקרי בו בתעשייה הוא לצרכי סינון. יש מגוון רחב של אמצעים המציעים מסנן פחם פעיל כחלק מקבוצת מסנני אוויר. לאחר התקנה שלו לפי הוראות היצרן והתייעצות עם אנשי מקצוע ניתן לנצל אותו לטובת השימושים הבאים:

  •         טיהור גזים
  •         הפקת וגימור זהב ומתכות
  •         טיהור מים
  •         טיהור משקאות אלכוהוליים
  •         רפואה
  •         טיהור שפכים
  •        פילטרים במסכות גז ומערכות סינון אוויר


מלבד האמור לעיל, פחם פעיל מעורב בתהליכי ייצור והכנה של מוצרים רבים. הוא תורם לתהליך ההכנה והייצור של מי השתייה וחיוני לייצור משקאות קלים, שתייה קלה ואפילו סוכר לבן. בנוסף, המסנן עוזר לשלוט על דרגת זיהום האוויר ולהפריד או לטהר מוצרים השייכים לקטגוריה של שוק כימי או רפואי.
מסנני אוויר

אופי הפעילות של מסנן פחם פעיל

על מנת לדעת למה משתמשים במסנן פחם פעיל צריך קודם כל להבין כיצד הוא עובד. ראשית, חלקיק של פחם פעיל מורכב ברובו מאוויר ויש בו אלפי חריצים דרכם האוויר יכול לזרום בחופשיות. אוויר הנושא מולקולה אורגנית הופך את הפחם לפעיל וכך המולקולה נדבקת ומנוטרלת. שנית, הפחם מבצע תהליך של ספיחה פיזית והיעילות שלו תלויה בפרמטרים הבאים:
  1. שטח פנים – ככל ששטח הפנים של הפחם גדול יותר, כך תעלה יעילות הספיחה והאפשרות לנטרל חומרים מזיקים ולא רצויים.
  2. גודל הנקבוביות – נקבוביות קטנות מיועדות למולקולות קטנות, אולם באקווריום לדוגמא יש מולקולות אורגניות גדולות יותר. אפשר לבדוק את הנפח המופיע במפרט הטכני ולוודא התאמה בין המסנן לבין הצרכים הספציפיים.
  3. נפח הנקבוביות – המטרה היא לשלב בין אחוז גבוה של נקבוביות גדולות ושטח פנים גדול. ערך טוב של נפח הנקבוביות מצוין בנתוני של 1-1.5 מילילטר לגרם.
  4. גודל מתאים – אנשי מקצוע ממליצים על יתרונות השימוש בחלקיקים קטנים, בהם הפחם עובד במהירות ונשאר פעיל גם לאחר זמן רב.


לסיכום, תפקיד הפחם בתהליך הייצור הוא בעיקר לסלק טעם, ריח או סיכון בריאותי. אפשר למצוא את השימוש במסנן פחם פעיל בגופי תעשייה ציבוריים ופרטיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.