יום שלישי, 10 בנובמבר 2015

תפקידם של מסננים במערכת מיזוג אוויר

מערכת מיזוג אוויר כוללת מסננים שאחראיים על שורה ארוכה של תפקידים. התפקיד העיקרי הוא לשפר את איכות האוויר שיוצא מתוך המערכת. אמצעי הסינון אחראיים על נטרול ריחות רעים ועל ניקיון של האוויר לפני שהוא מגיע לחלל הפנים. הסינון חיוני במערכות מיזוג אוויר של בתים פרטיים, משרדים, חללים תעשייתיים, מחסנים ועוד. בנוסף, מסנן אוויר איכותי מטפל במפגעי ריח ומשפר את חווית הצרכן. הוא אחראי על סילוק אדים שומניים ועשן ומגן על מערכת המיזוג מפני שחיקה ובלאי.

כל מכשיר המיועד לחסום רכיבים מסוימים ובמקביל להניח לרכיבים אחרים לעבור יכול להיות משולב במערכות מיזוג אוויר. מצד שני, רק מכשירים ספציפיים מתאימים לאופי הפעולה של מערכת מיזוג מן הסוג הזה. מיזוג אוויר נועד לשפר את הנוחות האקלימית בחלל ואת תנאי העבודה של ציוד. בכל מערכת אוורור, חימום וקירור יש משאבת חום או תהליך התאיידות של מים. עקרון הפעולה פשוט אולם תפקידם של מסננים הוא להבטיח אותו גם בתנאים לא סטנדרטיים.
מסננים

סוגי חומרים לסינון בתוך מערכות מיזוג

במערכת מיזוג אוויר ניתן לשפר את בקרת האקלים בעזרת השוואה בין החומרים הנפוצים המשמשים לביצוע הסינון:
  1. סיבי זכוכית – זהו חומר ראשוני לשימוש בכל יחידות מיזוג האוויר. הוא בעל צפיפות משתנה וקיבולת קליטת אבק גבוהה והתנגדות נמוכה. תפקידו לשפר את קליטת האבק ולייעל את מערכת המיזוג מבלי להסב נזקי בלאי ושחיקה.
  2. חומר רחיץ רב פעמי – זהו מסנן בעל קיבולת קליטת אבק גבוהה והתנגדות נמוכה לזרימת אוויר. תפקידו ליצור משיכה אלקטרוסטטית לאבק והוא גם ניתן לרחיצה ולשימוש רב פעמי. ניתן להזמין אותו בגדלים שונים ולהתאימו למערכת המיזוג הספציפית בבית או בעסק.
  3. סיבים סינתטיים – חומרים המיוצרים מסיבים סינתטיים נחשבים לבעלי נצילות גבוהה. הם מתאימים לתעשיית המזון, לחדרי צביעה ולמקומות אחרים בהם לא ניתן להשתמש בשאר אמצעי הסינון.



לסיכום, מסננים הם רכיב משמעותי עבור מערכות מיזוג אוויר. תפקידם להגן על המערכת ולמנוע כניסת אבק. הם אחראיים על איכות האוויר ומשפרים את בקרת האקלים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.