יום חמישי, 10 במאי 2018

איך מנקים מנדפים



המנדפים פועלים בצורה נאמנה בכל יום ויום והבישולים הרבים יוצרים עליהם שכבה של שמנים ושומנים שפוגעת בתפקוד שלהם. אם לא תנקו אותם הם לא יפעלו ראוי ואף יהיו מסוכנים, וזה נכון גם לגבי מנדפים תעשייתיים וגם לגבי מנדפים ביתיים. איך מנקים אותם בצורה נכונה?

למה חשוב לנקות מנדפים?


את המנדפים חשוב לנקות מכמה סיבות כאשר הסיבה הראשונה היא שמירה על ביטחון המטבח. יכול להיות שהמנדפים שלכם עדיין פועלים בצורה נאותה ומנדפים את כל האוויר בדיוק באותה צורה ללא תחושה שמשהו בהם לא בסדר, אך בכל זאת אחרי שימוש של כמה שבועות, הם צריכים לעבור ניקוי שכן הם מלאים בשמנים שיצאו מתוצרי הבישולים שלכם, שהגיעו עם האוויר שהם מנדפים.
המנדפים אמורים לסנן את האוויר והמסננים שלהם יהיו מלאים בחומר שומני שאותו עליכם לנקות כדי להימנע מדליקה. יחד עם זאת, הנידוף יהיה טוב יותר.

כיצד לנקות את המנדפים?


·         השלב הראשון הוא להוציא את המסננים החיצוניים אל מחוץ למנדף. ההוצאה תהיה די פשוטה וניתן דחיפה די קלה להוציא אותם מהמסילות שלהם, כאשר לרוב המסננים אינם מוברגים בכל צורה שהיא, ולאחר מכן
השטיפה שלהם תהיה פשוטה במים וסבון. אפשר להכניס אותם גם למדיח במידה וזה נוח יותר.
·         אם אין מדיח כלים והלכלוך שנדבק אליהם קשה מאוד, כאשר לרוב הוא יהיה שומני מאוד ולא נעים לניקוי, יש להשרות אותם במים חמים עם חומר לניקוי כלים. לאחר מכן אפשר לקרצף אותם עם מברשת וכך השומן יירד מהם די בקלות.
·         חשוב לזכור שאת המסנן יש להחזיר את המנדף רק כאשר הוא יבש לחלוטין. רגע שהוא יהיה רטוב הוא יספוג הרבה יותר לכלוך ולמעשה הניקיון שלכם יירד לטמיון, גם אם לא תפעילו אותו כלל. הניקיון צריך להתבצע לפחות פעם בשנה אם כי זה תלוי בהיקף העבודה במטבח, כך למשל מטבח תעשייתי יצטרך לנקות אותם בתדירות גבוהה יותר.
·         לכל מנדף יש מגש שמן שקולט את כל התוצרים הנוזליים יותר של הנידוף. את המגש יש לשלוף ולנקות באותה צורה כמו את המסננים. בנוסך, יש לנקות את הלהבים של מפוח המנדף, זה ששואב את האוויר,  כאשר להוצאתם יש צורך להבריגם החוצה. גם את הלהבים יש להשרות ולנקות ולאחר מכן לייבש לחלוטין.


הפוסט "איך מנקים מנדפים" פורסם לראשונה בפורטל הניקיון הגדול
  
Via ניקיון.co.il May 10, 2018
http://www.xn--9dbhazb7b.co.il/%D7%90%D7%99%D7%9A-%D7%9E%D7%A0%D7%A7%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A0%D7%93%D7%A4%D7%99%D7%9D/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.