יום שני, 21 במאי 2018

מידע וסוגי מסננים ופילטרים למערכות המיזוג


קל מאוד להבין מה עושה הפילטר ואם אתם לא מבינים, פשוט תחשבו מה השם העברי שלו אומר. פילטר הוא מסנן בעברית וזה בדיוק המש הוא עושה, מסנן את האוויר. זה התפקיד היחיד שלו אם כי תפקיד זה מספיק משמעותי, והוא מרכיב חשוב במערכת מיזוג האוויר.

בשביל מה צריך את המסנן במזגן?


המסננים במערכת מיזוג האוויר הם מהחלקים החשובים שלו. כמובן שלא מדובר בחלק משמעותי לקירור עצמו הרי לתהליך זה דרושים המעבים והמדחסים, אך בסופו של דבר האוויר שיוצא יכול להיות מלוכלך ולהזיק לבריאות ואז התועלת של מערכת מיזוג האוויר תהיה פחותה הרבה יותר. המסננים הם הישורת האחרונה שיעבור האוויר בדרך לחלל החדר בו אנו נמצאים והם אלו שקולטים את כל המזהמים שנמצאים בו. כך למעשה אנו יכולים להיות בטוחים שאנו מקבלים אוויר נקי לחלוטין. עם זאת, יש כמה סוגי מסננים שחשוב להכיר.

אלו סוגי מסננים למזגן קיימים?


·         המסנן הפשוט יותר הוא המסנן המכני. כל מה שהמסנן עושה הוא לסנן את האוויר מהחלקיקים הגדולים יותר שלו, חלקיקים שבדרך כלל לא יהיו רצויים בחלל החדר ויכולים לזהם את ללכלך. יש מספר רב של מסננים שונים כאשר ההבדל ביניהם הוא לא רק הגודל הכללי אלא גודל המרווחים שמעידים על רמת הסינון. המסנן יכול להגיע לרמה של 90 אחוזי סינון אך יש כאלו שיסננו רק 45-50 אחוזים מהאוויר.



·         מסנן נוסף הוא המסנן האלקטרוסטטי. מסנן זה פועל על בסיס אפקט של טעינה סטטית, כאשר חלקיקים בעלי אותו מטען, חיובי או שלילי, דוחים זה את זה וכך למעשה האוויר המזוהם זורם דרך אזור יינון ונטען במטען חיובי. לאחר מכן החלקיקים הללו נספחים אל פלטה ייעודית וכך האוויר מסונן.

את המסנן צריך לנקות ולתחזק


המסננים, לא משנה מאיזה סוג, לא יוכלו לפעול באופן קבוע באותה רמת יעילות למרות שהפעולה שלהם היא לחלוטין פסיבית, זאת אומרת שהמסנן עצמו מטבעו אינו צריך להפעיל אנרגיה כלשהי והוא רק מתקן שדרכו עובר האוויר. הבעיה בפילטר הוא הלכלוך שהוא צובר, וככל שהוא צובר יותר לכלוך אתם יכולים להבין טוב יותר מדוע הוא כל כך חשוב. את המסנן יש לנקות, במידה ומדובר על מערכת מיזוג אוויר ביתית לפחות פעם בחצי שנה, ומומלץ להחליפם כל כמה שנים.

המאמר "מידע וסוגי מסננים ופילטרים למערכות המיזוג" פורסם לראשונה בפורטל מיזוג אוויר
Via מיזוגאוויר.co.il may 21,2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.