יום שני, 21 במאי 2018

מנדפים תעשייתים למניעת דליקות ושריפות


מטבחים תעשייתיים זקוקים למנדפים איכותיים על מנת לעמוד בתקנים הנבדקים על ידי הרשויות. פתרונות תעשייתיים מן הסוג הזה נותנים מענה על מספר צרכים:

·         הגנה על העובדים
·         מניעת אירועים חריגים כמו דליקות ושריפות
·         שמירה על איכות הסביבה
·         יצירת מרחב פנימי מתאים לציוד ולתהליכי עבודה
·         הפעלה חסכונית מבחינת צריכת אנרגיה והוצאות חשמל

הדגש צריך להיות על בחירת מיקום מתאים עבור המוצר. מנדף תעשייתי הוא חלק ממערכת אוורור הכוללת בענפי התעשייה גם את הרכיבים הבאים:
·         מפוח
·         מנוע
·         תעלה
·         ארובה
·         אספקת חשמל
·         לוח פיקוד ובקרה

כיצד מתקינים את המערכת?


התקנה של המערכת תקבע את יעילותה עבור הצרכים התעשייתיים. ראשית, כדאי לבדוק את רמת האוויר המפצה. לעיתים האוויר המפצה נשאב דרך פתחים בין החלל לבין הסביבה, כמו לדוגמא תריס בדלת. סיטואציה כזו יכולה לפגוע ביעילות ולהוריד לטמיון השקעה של מאות אלפי שקלים במערכות אוורור תעשייתיות. שנית, רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מרכיבי המבנה. הנקודה החשובה בהקשר הזה היא לבדוק את השלד, הבסיס, החלון הקדמי הנפתח ואספקת מים, גז וחשמל.

השיקולים העיקריים בבחירת השלד והציפוי של פתרונות אוורור תעשייתיים הם חוזק מכאני, עמידות לאש ועמידות לכימיקלים. אנשי מקצוע בתחום האוורור מכירים היטב את הצרכים התעשייתיים ואת דגמי המנדפים הרלוונטיים. אלו דגמים עם תכונות שונות מפתרונות אוורור המיועדים לצרכים פרטיים או אפילו מסחריים.

חיבור למערכות נוספות


יש מעבדות או מפעלים תעשייתיים בהם קיים צורך בחיבור מנדפים למערכות נוספות. מערכות אלו יכולות לשמש לטובת אחסון כימיקלים, או לכלול מערכות שאיבה מחוברות. במקרה של חיבור למערכות נוספות יש לבדוק את התעלות לפי מידות של גובה וקוטר. אפשר גם לבחור פתרונות אוורור תעשייתיים על פי הצורה: עגול, מרובע או מלבן.
לבסוף, קיימים יתרונות וחסרונות שונים לחומרים המשמשים לייצור מנדפים ומערכות אוורור תעשייתיות. מומלץ להשקיע באפיון הצורך במערכות אוורור ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות. המטרה היא להשתמש באוורור יעיל ולייצר תנאים אופטימאליים עבור המשימות התעשייתיות.

המאמר "מנדפים תעשייתים למניעת דליקות ושריפות" פורסם לראשונה באתר בית בטוח

Via safe-home.co.il May 21, 2018

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.